Παρασκευή 23 Μαΐου 2014

Αισιόδοξες οι εξελίξεις στον τομέα του Τουρισμού της Υπαίθρου!

Ακολουθώντας την επιβεβαιωμένη πλέον από το 2013 εντυπωσιακή αύξηση του μαζικού τουρισμού στη χώρα μας, η ένδειξη ενδιαφέροντος για κρατήσεις από μεμονωμένους πελάτες σε αγροτουριστικά και άλλα παραδοσιακά καταλύματα παρουσιάζει αυξανόμενη τάση και αυξάνει την αισιοδοξία για ένα ακόμα καλύτερο 2014.
Τα στοιχεία που μας δίνει το δίκτυο Guest Inn (το οποίο συμπληρώνει ήδη δέκα χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά) είναι χαρακτηριστικά.
Σε σχέση με το 2013 το ενδιαφέρον των ξένων τουριστών εκδηλώθηκε από πολύ νωρίς. Οι πρώτες ερωτήσεις και κρατήσεις από μεμονωμένους πελάτες ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του 2013 και συνεχίστηκαν με αυξανόμενο ρυθμό τους επόμενους μήνες.
Πρώτος σε προτίμηση προορισμός είναι η Κρήτη και ακολουθεί η Πελοπόννησος. Παρατηρείται σημαντική αύξηση από τη γαλλική αγορά στην οποία τα καταλύματα του δικτύου Guest Inn είναι ιδιαίτερα προβεβλημένα σε ταξιδιωτικούς οδηγούς αλλά και σε άρθρα περιοδικών και εφημερίδων. Βέβαια ένας επιπρόσθετος λόγος είναι η αύξηση των κατευθείαν πτήσεων από πολλές πόλεις της Γαλλίας ιδιαίτερα προς την Κρήτη.
Η πληρότητα των καταλυμάτων τους μήνες Απρίλιο και Μάιο ήταν ικανοποιητική γεγονός που οφείλεται βέβαια και στην σύμπτωση των ημερομηνιών του Καθολικού και Ορθόδοξου Πάσχα.
Η εικόνα αυτή επιβεβαιώνει ότι το 2013 ήταν η χρονιά επανεκκίνησης του μαζικού και οργανωμένου τουρισμού , ενώ το 2014 φαίνεται ως η πρώτη χρονιά σταθεροποίησης και ανόδου. Οι επισκέπτες που αναζητούν κάτι διαφορετικό επανέρχονται και αυτό ανεβάζει σταθερά τις κρατήσεις στα μικρά ποιοτικά καταλύματα αλλα και τον ποιοτικό τουρισμό της χώρας μας. Σε αυτό έχει βοηθήσει πολύ η συστηματική προβολή της εναλλακτικής Ελλάδας (φύση, γαστρονομία, δραστηριότητες, παράδοση) από τον ΕΟΤ προς το εξωτερικό. Υπολογίζουμε ότι το 2015 θα είναι μια ακόμα καλύτερη χρονιά με early booking πολύ πιο δυνατό και φυσικά καλύτερη πληρότητα για τα καταλύματα του δικτύου μας.
Το δίκτυο Guest Inn έχει πλέον 200 ξενώνες-μέλη σε όλη την Ελλάδα. Τα τελευταία 3 χρόνια «τα χρόνια της κρίσης» αυξήθηκε σημαντικά η τάση εξωστρέφειας και συνεργασίας από τα μικρά καταλύματα. Αυξήθηκε επίσης το ενδιαφέρον για πιο στοχευμένες κινήσεις προβολής μέσα από θεματικά sites, αφού οι ιδιοκτήτες των ξενώνων δοκίμασαν την «συνεργασία» με τις πολυεθνικές on line travel agencies και κατάλαβαν ότι οι όροι συνεργασίας είναι κυριολεκτικά ασύμφοροι για τα μικρά καταλύματα.
Έτσι οι ιδιοκτήτες που ασχολούνται σοβαρά με τον ξενώνα τους προτιμούν πλέον να ανοιχτούν και σε πιο στοχευμένες αγορές – κανάλια πωλήσεων – οι οποίες αναφέρονται σε πιο ποιοτική πελατεία.